toilet-copy

Ia sangat menghantui diri aku hari ni. Bukan senang nak jadi wedding photographer. Aku minat camera lepas aku clash dgn ex-awek aku just sebagai satu cara nak melupakan dia. Dan kebanyakkan gambar yang aku shoot banyak kepada outdoor. Aku tak gemar sgt indoor sbb kadang2 aku fail untuk set apature and shutter yang sesuai dan gambar jadi hampeh! Terjadi hari ni di wedding kakak kepada kawan aku. Angle pun mcm taik, aku tak boleh nak fokus pada wedding tu. Aku tak tau kenapa.

Habis majlis pernikahan, sempat la aku shoot gambar2 di sekitar Masjid Wilayah yang indah tu. Shahnaz jadi object dan bahan eksperimen aku hari ni. Aku rase seronok dpt buat outdoor sbb aku rase kita bebas untuk berkarya melalui kamera tanpa sebarang limitasi dan mengikut kehendak sendiri.

Bila balik ke rumah dan aku review gambar2 sepanjang majlis tu, aku rase aku ada hilang sesuatu. Feel di gambar tu hilang sbb aku hanya lah fokus pada lense dan camera tanpa letakkan sikit perasaaan kepada gambar.  Damn. Angle & lighting out! Aku rase nak buang je semua gambar2 tu. N aku review semula gmbr outdoor, much better dari majlis nikah tu. I was suprised!

Then bila aku fikir2 balik, aku rase aku bukan lah seorang yang suka dikongkong karya & idea. Sehinggalah keluar gambar ni. Sbb aku rase tertekan bile memikirkan tawaran vs minat. Dan aku rase aku akan tinggalkan dunia wedding photography tu.

