Bosannye kena tgu kereta siap servis. Silap-silap 2 jam aku kena tunggu ni. Selamat ada komputer yang diprovide kan secara percuma kepada customer toyota. Boleh gak aku check email ngan bukak blog jap.huhu…ada 2 pc kat sini, pc sebelah aku ni budak kecik tgh main game. bukan main seronok lagi dia tekan keyboard. beriya nak menang, smpi bergerak2 keyboard. ntah bile agaknya jatuh keyboard dari meja tu….?

Kenapa aku service kat Batu Pahat? sbb outlet kat tmpt aku tu cuma ada showroom je, tak de service center. So, terpaksa gak pegi sampai ke sini…

Tadi usha meter pun dan 1200++. Adeh, terlebih sudah. Patut nya 1000. Tapi, takde ape pun. Kalau stakat lebih skit2 tu takde hal lah..Maklum lah, ni first time servis kat Toyota Servis Center. Tadi, mula2 datang aku parking je lah kat tmpt servis tu. Tapi, aku rase mcm mane orang ni akan servis kete aku kalau aku tak register sume?..hurm..tanya abg yang jaga guard. Dia ckp kena register dulu, nanti ada servis advisor akan take over case kita, dan dia akan bantu smpi siap.

3 bende yang kena tukar : RM 90++ (bayar barang sahaja)

  1. Oil filter
  2. Minyak hitam
  3. Gasket

ada 2 bende yang dia ckp free. 1) Cuci kereta. 2) Perkhidmatan servis tidak termasuk harga sparepart…

