Dari malam tadi lagi aku cuba mendapatkan maklumat sebenar pasal result biopsy untuk cancer emak ni. Hati aku tak tenang, sekalipun di saat aku ingin melelapkan mata. Jauh kepala aku menerawang ke Malaysia, memikirkan bagaimana keadaannya.

Bila pagi di sini, aku call Mimi (kakak atas aku) untuk dapatkan result biopsy. Dia ckp berdasarkan result, yes it is a cancer, but still not sure dia berada di stage mana. Aku terus call Along, tanya mcm mana. Along masa tu memang di hospital. Along cakap benda yang sama “yes, it a cancer and now it is on 2nd stage. Emak esok pagi operation jam 7.00pagi. So hari ni dah start kena masuk wad”

Bila dah tahu emak memang confirm untuk operation, saat itu lah bergetar hati aku. Operation ini akan ambil masa dalam 2 hingga 2 jam 30 minit. Terlalu lama.

Doa untukmu ibu dari kami anak-anakmu :

ALLAHUMMA YAA ALLAH.

Jika ibu yang kami sayangi sedang tidur, jagalah tidurnya dan segarkanlah bangunnya
Jika ibu yang kami sayangi sedang beribadah, terimalah ibadahnya
Jika ibu yang kami sayangi sedang berdoa, kabulkanlah doanya
Jika ibu yang kami sayangi sedang bekerja, ringankanlah pekerjaannya
Jika ibu yang kami sayangi sedang terbelenggu kesulitan, bebaskanlah kesulitannya, dan ganti dengan segala mudahan
Jika ibu yang kami sayangi sedang sakit, sembuhkanlah sakitnya
Jika ibu yang kami sayangi sedang bersusah hati, gembirakanlah
Jika ibu yang kami sayangi sedang musafir, selamatkanlah
Jika ibu yang kami sayangi sedang cemas, tentramkanlah hatinya
Jika ibu yang kami sayangi sedang khilaf, sayangi dan ampunkanlah
Jika ibu yang kami syangi sedang lupa, ingatkanlah dan maafkanlah
Jika ibu yang kami sayangi sedang lapang dan sejahtera, kurniakanlah dia rasa bersyukur yang tak habis2nya.

Amin Yaa Robbal ‘Alamien

Dari anakmu yang sentiasa menyayangi & teramat mengasihimu,
AHM

